Sunday, May 23, 2010

42: ^kenapa aku??^

~ Aku mengenalinya setahun lepas.  Kenal atas dasar rakan sekerja. Kami memang rapat sampai sekarang.  Sampai masalah cintanya juga akulah tempat mengadu lebih kurang macam "Doctor Love",hehe.  Dalam perkataan yang mudah " semua rahsianya dalam poketkulah".  Dia sudahku anggap seperti adikku sendiri.  Namun, disebalik keakraban aku dan dia, kadang-kadang aku rasa diriku seperti dipijak-pijak. Mahu tidaknya sampai boleh dikatakan selalu jugalah aku disuruh mengisikan kredit telefonnya?sedangkan keluargaku sendiri pun tidakku buat sedemian rupa.  Petang tadi aku dapat mesej darinya " kak furah, jap lagi siti* nak keluar, tapi siti* cakap kat mak nak keluar dengan kak furah".  Aduh! tak pasal-pasal nama aku juga yang terlibat.  Erm..Oleh sebab maknya sudah percayakan sangat dengan aku sampai dia menggunakan nama aku "untuk kepentingan dirinya sendiri".  Berdosakah aku turut terlibat dalam"sendiket" ini?.  Haruskah aku berkata tidak untuk semua ini?
sesungguhnya aku tidak mahu perosak segala-galanya. YaAllah ampunlah hambaMu ini.  


~siti* bukan nama sebenar~


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...